Tanssit firman piikkiin -kilpailu

DUUNARIT JA POMOT IRROTTELEVAT:

Suosittu Tanssin tähden –ohjelma (AlfaTV) järjestää leikkimielisen Tanssit firman piikkiin -kilpailun, joka on tarkoitettu yritysten henkilökunnalle. Mikä firma bailaa parhaiten?

Yritykset voivat osallistua kisaan 2 – 10 hengen joukkueilla ja muu henkilökunta tulee tietenkin katsomoon kannustamaan. Kilpailu televisioidaan ja esitetään AlfaTV:n Tanssin tähden –ohjelman yhteydessä tulevan syksyn ja talven aikana.

Kysymys on tanssillisesta työpaikkaliikunnasta, joka hiotaan kisaamiseen saakka. Tanssinopettaja tulee työpaikalle, opettaa askeleet – ja sitten bailataan. Jos porukat innostuvat, laaditaan kisakoreografia ja noustaan estradille.

Harjoitteluun voivat osallistua kaikki yrityksen työntekijät. Sekä pomoilla että duunareilla on siis mahdollisuus oppia viiden tanssilajin perusteet harjoitteluvaiheessa. He valitsevat sitten keskuudestaan 2-10 henkilöä, jotka edustavat yritystä varsinaisessa kilpailussa.

Opettajina toimivat tanssin huippuammattilaiset ja harjoittelu tapahtuu yrityksen järjestämissä tiloissa, tarvittaessa jopa työpöydän vieressä.

Yritykselle valittu tanssillinen edustusjoukkue harjoittelee lopuksi yhdessä opettajan kanssa helpon koreografian, joka muokataan juuri sellaiseksi, mikä kullekin henkilöstölle parhaiten istuu. Eli juuri sen yrityksen näköiseksi.

Videoidun semifinaalin perusteella kuusi parasta joukkuetta pääsee televisioitavaan finaaliin niittämään mainetta, mammonaa ja kunniaa.
Toki myös harjoittelua kuvataan, joten yrityksen nimi nousee esille myönteisessä yhteydessä, vaikka joukkue ei varsinaiseen finaaliin yltäisikään.

Tanssi on viimeaikaisissa tutkimuksissa todettu ylivoimaiseksi liikuntamuodoksi kehittämään sekä henkistä että fyysistä hyvinvointia. Tanssia parempaa työpaikkaliikuntaa ei ole. Henkilökunnan yhteisenä projektina se luo yhteishenkeä ja kohottaa työmotivaatiota. Osallistumalla, olette mukana jossakin arkityötä suuremmassa.

Tanssilajit, joita treenataan ja joista valitaan henkilökunnalle mieleisin /mieluisimmat:
salsa, tango, fusku (easy-jive), merengue, humppa.

HUOM! Vain 12 yritystä mahtuu mukaan, joten toimikaa nopeasti.

Kilpailun kulku:
1. Yritykseen saapuu sovittuna ajankohtana tanssinammattilainen, joka opettaa kaikille halukkaille yrityksessä tanssin perusaskeleet ja kuviot (5 kertaa 1,5 h)

2. Henkilöstö valitsee keskuudestaan 2-10 hengen joukkueen ja yhdessä laaditaan helppo kilpailukoreografia, jota harjoitellaan opettajan johdolla vielä 3 kertaa ja jota henkilökunta motivaationsa mukaan työstää myös itsenäisesti.

3. Järjestetään videoitu semifinaali ja videoiden perusteella valitaan kuusi joukkuetta finaaliin.

4. Finaali pidetään Tanssin tähden –gaalan yhteydessä, jolloin se myös televisioidaan. Paikalla oleva yleisö äänestää voittajan.

Kuvaukset: Harjoituksia kuvataan joko työpaikalla tai henkilökunnan valitsemissa tiloissa yhdessä sovittuina ajankohtina. Yritys esitellään harjoituksista kertovien otosten lomassa.

Alustavat ilmoittautumiset ja tiedustelut: Pirjo Kainu pirjo.kainu@gmail.com, 050 5722779

Osallistumismaksu: (Kysy Pirjo Kainu 050 5722779, pirjo.kainu@gmail.com) Sisältää viisi (5) harjoittelukertaa koko henkilöstölle opettajan johdolla, niiden kuvaukset ja tv-esittelyn, sekä oikeuden osallistua kisaan. Tämän lisäksi paketti sisältää kilpailukoreografian luonnin ja 3 harjoittelukertaa.

Kilpailun järjestäjät: AlfaTV ja Tanssin Tähden -tuotantotiimi (Suomen Seuratanssiliitto SUSEL ry, Suomen tanssistudiot Oy, Viihdeohjelmat/Tähti Center Helsinki Oy, Hotelli Tallukka / Maisema 24 Oy, Suomen tanssikoulujen liitto TANSLI ry)

ILMOITTAUDU TANSSIT FIRMAN PIIKKIIN -KISAAN TÄSTÄ